snapshot_5368b102_d368b2fc.jpg

Moi. Mä oon Angel, Angel Denin. Joo, typerä nimi. Mun mutsi keksi sen.

snapshot_5368b102_3368b2d8.jpg

Mun mutsin nimi on Star. Sen mutsi eli mun isoäiti on outo, ihan sekopää. Se kuulee ääniä ja pelkää kaikkea ja kaikkia. Sen nimi on ihan normaali, se on Mary. Mut se anto mutsin nimeks Star, koska sen mukaan mutsi oli sille oikea kultatähti, ihana pikku prinsessa. Ja vitut. Mutsi on yhtä hullu ku oma mutsinsa, oikee gootti. Sen hiukset on värjätty monta kertaa, ja nyt ne on sekotus ruskeeta ja mustaa. Se meikkaa ittensä joka päivä tummilla meikeillä, sillä on läväreitä pärstä täynnä ja se pukeutuu niin nolosti, että mä kuljen kouluun pyörällä enkä sen kyydillä.

snapshot_5368b102_b369ed4d.jpg

Ja tää on mun faija. Ei niin kovin coolin näkönen, mutta tosi kiltti ja maailman paras faija. Se ei huuda mulle koskaan, toisin kuin mutsi. Se auttaa läksyissä, kotitöissä ja kaikessa. Mut se on tosi usein töissä. Ja mä oon aika usein kotona, koska mulla ei oo paljoo frendei. Tai onhan mulla yks. Pandora Silky.

 

Eli Pandora on mun bestis ja tosi suosittu. Se valitsee ystävänsä huolella, ja on ihme et se on mun kamu, ku mun äiti on sekopäägootti ja mä oon niin ruma, et jos en puhuis, mut vedettäis wc:stä alas kuin paskakasa. Oikeestaan Pandora ei oo kovin kiltti tai ystävällinen, se sanoo kaikki asiat suoraan. Se haukkuu niitä, jotka ei oo sen frendei. Se nimittelee niitä keskellä koulun käytävää lutkiks ja huoriks. Mäkin oon oppinut puhumaan niin. Yhessä me hengaillaan stadissa, juorutaan niillä, kokeillaan erilaisii meikki- ja hiustyylejä... Nii, ja poltetaan tupakkaa.

snapshot_5368b102_9369efdb.jpg

Joo, mä oon jääny koukkuun tupakkaan. Se alko ku olin kolmetoista. Pandora oli meillä ja mutsi veti taas sätkää. Se jätti röökiaskin keittiön pöydälle, ja mutsin mentyy Pandora ehdotti, et meki otettais. Eka mä vastustin, mutta mitä Pandora halus, sen se sai. Ja lopulta mä suostuin. Me otettiin aski, mentiin takapihalle piiloon ja poltettiin pari-kolme tupakkaa. Mä olin jo silloin koukussa. Ja tupakka on syy, miks mä en halunnu mutsin ja faijan eroovan.

snapshot_5368b102_1369ef23.jpg

Mutsi ja faija riiteli jatkuvasti, ja ihan kaikesta: mitä tänään syödään, paljonko mutsi on polttanut, siitä kuka on hakenut postin... Elämäni oli yhtä helvettiä. Mä halusin, et faija jää, koska se on mulle niin rakas ja aina niin kiltti. En ois halunnu, et mutsi jää, mut en kestäny olla ilman tupakkaa. Faija ei polta, joten ilman mutsii en saa tupakkaa. Musta tuntuu, et se on huomannu et siltä hävii röökejä joka päivä. Se tietää, et mä poltan, mutta ei puutu asiaan, vaikka oon vasta täyttämässä kuustoista.snapshot_5368b102_d369ed61.jpg

Sit tuli raja vastaan. Faija löys mutsin toisen miehen kanssa sängystä. Mutsi sano, et se ei tarvi faijaa. Se huuto oli niin kovaa, et mun piti tunkee kaks tyynyy molemmille korville, että sain unta. Mutta en mä nukkunut koko yönä. Mä itkin. Mun oli pakko jäädä mutsin luo, muuten mä en saa tupakkaa. Jos mä olin liian kauan ilman tupakkaa, mua alko huimata ja päätä särkee. Mä tiesin, et mutsi ei antais mun tavata faijaa. Mä en näkis sitä seuraavan päivän jälkeen enää koskaan.

snapshot_5368b102_b369edaa.jpg

Faija oli pakannu. Se halus olla se, joka muuttaa pois, koska meijän talo on hirveen synkkä ja vanha. Se seiso ovella, silmien ympärillä tummat renkaat. Sekään ei ollu nukkunu. Mutsi oli keittiössä vetämässä röökiä. Faija katto mua silmiin ja sanoi "No... No niin. Kumman luona haluat asua, minun vai äitisi?" Mä katsoin faijaa ja mun silmissä tuntu taas kyyneleet. Mun ripsari alko valua, ja mä sanoin hiljaa "Mä... jään tänne." Faija katto mua silmissään ihan aitoo hämmästystä. Ja surua. Mä huusin "TÄÄ EI VITTU OLLU MIKÄÄN HELPPO PÄÄTÖS!" ja juoksin yläkertaan.

snapshot_5368b102_b369eddc.jpg

Mä katoin ikkunasta, ku faija lähti. Mä pesin ripsarin pois, ja sit ku en enää itkeny, laitoin sen takas. Mun piti soittaa Pandoralle. Mun piti päästä jonnekkin, pois siitä läävästä. Soitin kännykälläni. Pandora vastas pian.

snapshot_5368b102_7369ef7b.jpg

"No mitä?"

"Onks sul tupakkaa?"

"Vähän. Voin pyytää Joonakselta lisää, jos on niin vituttava tarve. Kuinka nii?"

"Ku... Mutsi ja faija sit lopulta eros. Faija lähti. Mä jäin tänne, et saan tupakkaa. Vittu, et mä oon idiootti! Mä en daijannu, et sä saat röökii Joonakselta. Sähän oisit voinu antaa mulle. Voi vitun vittu."

"Älä mollaa ittees. Tuu meille, vedetää röökii ja juorutaan nii unohdat. Faija ei välitä... Kaatokännissä ollut viime illasta asti. Ja mutsi on töissä, tuskin enää ees käy täällä. Se ei välitä musta paskan vertaa!"

"No vittu kyl välittää, sillä on vaan kiireitä. Ja sun mutsis sentään yrittää saada perheelleen rahaa. Mun mutsi makaa sängyssä kaikkien miesten kanssa, jotka sen huolii, eikä edes yritä hankkia rahaa ruokaan. Vittu, mua alkaa taas huimata. Pakko saada tupakkaa tai mä räjähdän."

"Ala tulla jo. Faija rupee aina pervoilemaan ku se on kännissä. Viimeks se yritti raiskata mut, tuu äkkii. Vittu mua pelottaa."

"Vittu mikset oo kertonu? Mä luulin et sun faija on viisas..."

"Ala tulla, lutka, mä en ehi selittää!"

snapshot_5368b102_7369f01b.jpg

Pandora paiskas luurin mun korvaan ja mä seisoin hetken ällistyneenä paikallani. Pandoran isä oli yrittänyt raiskata Pandoran, oman lapsensa. Sit mä tajusin kuinka paljon mua pyörrytti, ja lähdin käveleen Pandoran kotiin. Pelkäsin, mitä löytäisin sieltä.